Nieuws uit de Bibliotheek

Jazz At The Bieb

Programma Jazz at the Bieb 2021 - 2022.

Door de Coronacrisis gaan de concerten van Jazz at the bieb op 7 februari en 7 maart 2021 niet door.Het programma voor 2021 - 2022 ziet er als volgt uit:

Zondag 3 oktober 2021 15.00 uur: Pianoconcert Blues To Bop, vocals van Sem Tanate
Geschiedenis van blues, spiritual, hot jazz, swing en bebop en mix van jazz en folk. Projectie van ( reis - ) foto's van Johan Bijkerk bij zijn composities over Twente, Noordjemen, Venetië, Terschelling, Portugal, Argentinië en Cuba.

Zondag 7 november 2021 15.00 uur: Première van Johan's Jazz Symphony
The Colors Of Jazz ( 2020 ), door Bijkerk's Band en gasten: Sem Tanate, Bert Kuipers- vocal, Jan Wessels- trompet, Antoon Aukes, Jan ter Maat- drums.

Zondag 6 februari 2022 15.00 uur: Now They Call It Swing!
Repertoire van Billie Holiday, Ella Fitzgerald, Duke Ellington, Fats Waller, Nat King Cole. Trio Johan Bijkerk: featuring Raymond Nijenhuis- gitaar. Vocals van Sem Tanate en Erik Wind.

Zondag 6 maart 2022 15.00 uur: Johan' s Birthday Party!
Johan duikt in zijn archief van jazz- arrangementen (1970 - 2020) Surprise! Bijkerk's Band en gasten !

Zondag 2 oktober 2022 15.00 uur: Mix van jazz en folk met muziek over China, Japan, de Molukken en Turkije. Bijkerk´s Band met vocals van Sem Tanate en Yesim Saltik. Traditionele folk - stijlen worden verweven met jazz.

Zondag 6 november 2022 15.00 uur: Twente In Jazz. Composities van Johan Bijkerk van de Almelo Suite, Twente Suite en recent werk over zijn, uiteindelijke, ontdekking van het Springendal.
Een openbaring voor Johan en zijn vrouw Gertie. Sinds juni 2020 komen ze daar wekelijks. Ze vinden hier inspiratie voor nieuw werk.

Gertie maakt kunstwerken en Johan schrijft composities voor vocalisten en musici.

Het motto blijft uiteraard - op naar nieuwe avonturen!

Pianist Johan Bijkerk, bestuurslid van de Stichting Twentse Cultuur Projecten!