Kriet: met tekeningen over het boek en lezen

26 februari t/m 24 maart
"Kriet" is een tekengroep die elke maandagavond bij elkaar komt om samen naar model te tekenen. Meestal worden er snelle studies gemaakt, veelal zit het model 10, 15 of 20 minuten in eenzelfde stand. De naam is ooit bedacht door Joep Gierveld, oud lid van de groep. Ze bestaan nu ongeveer 35 jaar en zijn begonnen in de kelder van toen nog het Creatief Centrum.
Leden van het eerste uur waren o.a. Jan Gierveld, Seino Nijland, Jan Jurg, alle drie helaas niet meer onder ons. Huidige leden die meedoen aan de expositie zijn Wim Biewenga, Henk Blokhuis, Louise Bramer, Joke van Dijk Schut, Marja van Elsberg, Kees Heemskerk, Hans Jansen, Margareth van Oosterwijk, Koos Sluiter, Ton van Soest, CillieTecklenburg Ijsbouts, en Riet Abcouwer. Tijdens de Boekenweek exposeren zij met tekening van lezende mensen. Lid Koos Sluiter geeft op 21 maart een lezing over “De kunst van het lezen”.
Datum maandag 26 februari 2024
Einddatum zondag 24 maart 2024