Hoe ga je om met een verslaving? Informatieavond voor naasten Door afstuderend theatermaker llse Bosch

In samenwerking met Verslavingscoach Twente organiseert Ilse Bosch een theatrale informatieavond voor naasten van iemand met een verslaving, waarin ze samen met jullie opzoek wil gaan naar het antwoord op de vraag: hoe ga je om met een verslaving?
Een verslaving pakt namelijk niet alleen de persoon zelf: ook de omgeving heeft er last van. Het toegeven, het erover praten, hulp bieden en begrepen worden is enorm lastig. Een taboe waar zij als theatermaker en ervaringsdeskundige graag een steentje aan wil bijdragen. Kom jij ook? Er zal een voorstelling gespeeld worden, waar we in een nagesprek op terug zullen blikken. Hierbij zullen we het een en ander verduidelijken over de problemen die bij verslaving komen kijken en wat wij daaraan kunnen doen. Er zijn professionals en ervaringsdeskundigen aanwezig die antwoord kunnen geven op al je vragen.

Kijk, ervaar en vraag!
Graag aanmelden via e-mail

“De irritaties en het onbegrip was groot: Waarom doe je wat je doet? Waarom doe je telkens zo stronteigenwijs en luister je niet gewoon naar ons? Het is super vervelend wanneer je probeert te helpen maar je weet dat het toch niet lukt. Je wilt er wat aan doen, maar diegene wordt toch wel boos, blijft ontkennen en manieren zoeken om te kunnen blijven gebruiken. Jij geeft op omdat je weet dat diegene toch wel doorgaat en je niet meer weet hoe je nu verder moet. Zo jammer eigenlijk, want opgeven wil je niet. Wat kun je dan wél doen? Een vraag die ik met alle liefde onderzoek.” ~ Ilse Bosch afstuderend theatermaker ~
Datum dinsdag 20 juni 2023