Rembrandtschildertjes in een nieuw jasje

Dit jaar wordt weer de activiteit de Rembrandtschildertjes georganiseerd. Deze editie wordt georganiseerd vanuit het atelier van Martine Evenhuis (Kijk & Doe).
Twaalf leerlingen van Almelose scholen kunnen meedoen met een serie van acht lessen. Na acht lessen heeft iedere leerling een eigen schilderij gemaakt en worden vervolgens net als een echte kunst-expositie tentoongesteld. Het doel van de Rembrandtschildertjes is om kinderen op een laagdrempelige manier in aanraking te laten komen met beeldende kunst. De Rembrandtschildertjes is ontstaan uit de behoefte van scholen en kunstenaars om beeldende kunst, creatieve ontwikkeling en culturele waarden meer plek en podium te geven in de stad Almelo.
Datum maandag 27 mei 2024
Einddatum zaterdag 29 juni 2024