Maker Festival Twente

MaakLab Souterrain en diverse zalen

Breng een bezoek aan het Maakdag Festival in Bibliotheek Almelo en experimenteer met creatieve (maak)technieken zoals de nieuwste Make-It techniekkit of maak een kunstige robot. Leer in het FilmLab alles over films en duik in de wereld van AR en VR of bezoek het RobotLab waar je slimme robots kunnen programmeren.

Maar er is meer! Ga in het ‘Kijk- en DoeLab’ aan de slag met electro-mechanische fantasiedieren geïnspireerd door Animaltronics van kunstenaar Tristan Kruithof. Of ontwerp je eigen avatar in het mobiel ontdekkingslab Avatopia van Roos Groothuizen. Bezoek de kleurrijke expositie van neon objecten in het ExpoLab, gemaakt door jongeren tijdens het lokale maakplaatsenprogramma. Laat je in het KunstLab inspireren door werk van lokale kunstenaars, die je met verschillende kunstinstallaties en projecten meenemen in een wonderlijke wereld.

Of ontdek welke technieken en maakprocessen in het onderwijs en het Twentse bedrijfsleven worden gebruikt én praat met de experts in het KennisLab! Ook kun je terecht in het MaakLab waar je iedere woensdagmiddag aan de slag kunt met een breed scala aan apparatuur en nieuwe technieken, zoals een 3D printer. Ontdek het complete festivalprogramma op Maakdag Festivals - Tetem Voor een aantal workshops wordt een kleine vergoeding van maximaal € 3,00 gevraagd.

Datum woensdag 1 mei 2024
Tijd 11:00 tot 17:00 uur