Informatie avond over een Tejohuis in Almelo

Marja Dobbelaar en Nicole Martens filosofeerden over hoe ze zouden kunnen voorkomen dat jongeren zwaar in de problemen komen. Helaas kwam Nicole met haar man en vier kinderen om bij de MH17 ramp.

Marja kwam in contact met het Belgische concept TEJO en kreeg het idee om TEJO-huizen in Nederland op te richten. Op 1 juni 2018 werd het eerste TEJO-huis in Goes geopend. Inmiddels zijn er TEJO huizen in Goes, Deurne en Breda. Een TEJO-huis is een laagdrempelig inloophuis waar jongeren anoniem en zonder afspraak kunnen binnenlopen voor een gesprek en ondersteuning. Die ondersteuning wordt geboden door vrijwillig werkende professionals. Het uitgangspunt van TEJO is het herstellen en versterken van de mentale gezondheid van jongeren tussen de 10 en 20 jaar door het verlenen van gratis, preventieve en laagdrempelige professionele ondersteuning. Marleen Vulic en Inge Meesters onderzoeken of het mogelijk is om in Almelo een TEJO-huis op te richten. Een huis waar ze een warm welkom en een luisterend oor vinden.

Hester van TEJO Nederland legt deze avond het concept uit. Ook is het mogelijk aan te geven of u een bijdrage zou willen leveren aan een TEJO huis in Almelo. Hebt u een warm hart voor onze jongeren en/of bent u geïnteresseerd dan bent u van harte welkom. Graag vooraf aanmelden via e-mail

Datum dinsdag 6 juni 2023
Waar Theaterzaal de Evenaar
Voor wie Volwassenen (18+)