In de ban van Ararat: expositie

Sinds 2020 heeft Almelo een stedenband met de Armeense stad Ejmiatsin. Om deze reden wil de Armeense gemeenschap Almelo de Almeloërs meer vertellen en laten zien over de Armeense cultuur, geschiedenis, tradities en gewoontes.
De ruim 5.000 meter hoge berg Ararat- het nationale symbool van Armenië- kan daarin niet ontbreken. Diverse archeologische gebouwen van de stad Ejmiatsin zijn te bewonderen. Verschillende objecten als muziekinstrument, potten, beeldjesschalen en boeken dompelen je onder in de rijke cultuur van Armenië. De bestuursleden van de Stichting Stedenband Almelo – Ejmiatsin hebben de Ark van Noach die in Assen stond naar Almelo gehaald. De ark is de komende maanden te zien bij de Armeense Apostolische kerk in Almelo. Als eerste christelijk land op de wereld hechten Armeniers grote waarde aan het feit dat ze afstammen van de aartsvader Noach. Noach overleefde met zijn gezin en duizenden dieren de zondvloed.
Datum maandag 15 mei 2023
Einddatum zondag 11 juni 2023