Bewegende robots programmeren

Tegenwoordig zijn computers en robots niet meer weg te denken uit ons leven. Met behulp van robot Cubetto leren kinderen van 4 t/m 6 jaar spelenderwijs de beginselen van het programmeren.

We programmeren niet digitaal via de computer, maar door middel van het spel Twister! In teams programmeren we de Cubetto door de kleurrijke blokken in het speelbord te plaatsen. Hiervoor laten we ons leiden door de kleuren die tijdens het potje Twister aan bod komen. Welke route zal de robot na afloop van het spel gaan rijden?

Cubetto wordt geprogrammeerd door te spelen met kleurrijke delen, en niet digitaal via de computer. Er worden geen letters gebruikt dus iedereen kan meedoen zonder te hoeven lezen. Leer door te spelen.

Deze workshop wordt gehouden in het kader van de Media Ukkie Dagen die zijn van 24 tot en met 31 maart en als thema Balans, bewegen met media hebben. Graag vooraf aanmelden via e-mail

Inschrijven is niet (meer) mogelijk

Datum zaterdag 25 maart 2023
Waar Bibliotheek MaakLab Souterrain